Result oh Result...

Wednesday, March 28, 2012

Assalamualaikum w.b.t.

  2006: UPSR - 5A
2009: PMR - 8A [dan SATU *]
2011: SPM - ???

  HOHOHO Horlicks! =D ... Musti semua lepasan SPM2011 tengah busy sekarang nih mengisi mana-II form yang diorang jumpe. Aku pulak dengan senangnya mem'busy'kan diri untuk mengupdate blog yang tak seberapa nih. HAHA xD. So, sekarang nih aku nak cakap pasal keputusan SPM2011. =|

  Dengar-II daripada TV & radio, result tahun nih meningkat daripada tahun-II lepas. Tu maknanya, persaingan tuk masuk asasi, matrik or yang sama waktu dengannya adalah sangat tinggi. HUH =.='. Ini jugak bermakna bebudak Malaysia nih semakin bijak. Betol ke?! HUHU =P ... Tapi aku xkesah pun, asal aku bahagia. Wkakakakaka xD. Awal-II 2011 dulu ada la cita-cita nak dapat 11A, sebab tahun masih panjang & tengah semangat nak study nih. Berapi-II oii (macam mamee kari BERAPI!!!) 

rase nak makan maggi la pulakk! =P

  Then, slow-II melangkah ke tengah tahun, semangat semakin dimamah masa. HEHE =P ... So, aku pun tolak 2A, jadi target 9 je. Dua yang bernasib malang tuh: BIOLOGY (malasss nak bace derrr) and BAHASA ARAB TINGGI (dari sekolah rendah sampai high school, xpernah dapat A... B pun jarang-II. =.="). Dua subjek nih memang CANNOT GO! lah... HeHe =P. Keluar result trial SPM lak aku dapat 3A je. HAMPEH! Compared dengan mid-year examnye dapat 7. Memang down gila ah. =((

Kepada sape-II yang down gilerr tuh. bace nih. EXAM bukan penentu segalanya! =D

  Lepas je exam trial tuh tetiba cam ada kuasa baru tuk study sebab semua warga 5SC5 dah mula taubat. Belajar setiap masa yang ada, cikgu ada atau xde, tetap study (mata ke buku, kepala pikir, tgn kanan pgg pen , tgn kiri tekan calculat0r. Memang HEBADD ah!) Kalau dulu, masa cikgu ada pun buat-buat macam tak ada jerr. MALAS! (Aku takla... hehe =P. Time BAT je aku malas)

  So, 21 Mac lepas, hari yang dinanti-nantikan seperti aku cakap dalam entri DupDap DupDap 21 Semakin Hampir pun hadir lah... Aku pepagi lagi dah bangun. Taklah pagi sgt, dalam 6.30 tuh dah luas lah mata nih. Then, bersiap-siap, pastu pegi online. Online?? HAHA xD. Ya lah takkan 8 pagi dah nak ada kat sekolah kot. Result umum 10 pagi, pergi pagi-II watpe. Check FB, check tweet, check Utusan. Macam-II aku check. hehe. Tuk pengetahuan anda-II semua, trending kat Twitter hari tuh adalah #SoundtrackResultSPM. Haha. Macam-II bebudak nih. Siap ada soundtrack lagi. Maju! HAHA xD. Dalam pukul 11 baru aku start engine motor 'Ducati' aku nih. Berdessup gak aku bawak, dalam dada dupdap-II pikir result, jalan tak fokus sangat. Bahaya betol la mamat nih! =.='... 

Apa pun keputusan yang keluar, masa depan tetap menanti. 

  Ingat pi pukul 11 tuh dah boleh dapat result. Apa, pukul 2 petang baru umum. Lama siott!~ Letih oii. Alhamdulillah sekolah Maahad Muhammadi Lelaki or known as MJ ada 6 orang dapat 11A. Terbaik ahh sep-II tuh! TAHNIAH! =D. Aku pulak camne ek ?! =S... Aku dapat standard-II je. Setimpal la dengan apa yang aku usahakan selama ni kot. Alhamdulillah, aku dapat ?A. Kelas aku paling tinggi dapat 10A. Terbaik lah beliau! Mengharumkan nama kelas. HEHE =)).

You Might Also Like

0 comments