"Nak Pinjam, Boleh?"

Thursday, March 08, 2012

Assalamualaikum w.b.t.

"John, nok pinjam dslr mu boleh?"

  HUH, agak-agak nak bagi tak eh. We all know tak semua orang ada dslr or even point&shoot camera. So, time really-II nak guna takkan nak pergi beli. Nak guna kejap je, habis duit beratus-ratus =S. So, jalan mudah pinjam. Tapi kalau dah semua event [tiga kali a week] yang ada nak pinjam kita punya, agak-II la wei. Kalau gitu nak je aku pinjam 70-200 f2.8 atau 50mm f1.8 tiap-II hari. Aku pun bukan ada duit pun tuk beli lens-II nih. Even topup RM10 pun tak mampu. =(

Kalau aku ada duit byk ni, pinjam tak hantar-II pun aku tak kisah.  =P

  Masalahnya bukan aku tak nak bagi [KATAKAN TAK NAK KEPADA ROKOK !! =P], tapi benda yang diminta ni dipakai tiap-II hari. Sometime ada tetiba insiden yang aku nak shoot. Harga pulak kalau macam harga Beats by Dre (replica punye xD) dalam RM150 tuh boleh dipertimbangkan lagi kot. Ini harga beribu weh! Kalau zaman sekolah dulu, 2 tahun tak makan kat sekolah dengan kehadiran penuh baru lepas seribu. LAMA OI! Kalau tak bagi pulak, nanti ada yang kata kita kedekut lah, tak nak tolong kawan lah. Macam-II! Kena pulak aku tengah mengembangkan kemahiran bersosial dan komunikasi sekarang nih. Almaklumlah, aku ni kurang sikit bab-II hubungan dengan manusia ni. UNTALKATIVE. Kalau komunikasi dengan tiang letrik, OK je =P. So, dengan kamera lensa tunggal ni dapat la make new friend and kukuhkan persahabatan dengan kawan-II yang ada.

  Kalau aku tak bagi kawan, bukan tak percaya you all. Tapi malang mana pernah berbau, right? Even dslr tuh dengan diri sendiri pun ada je accidentnya. Ada je time-II terlepas daripada tangan ni. Tapi baru dua kali happen. And kalau nak pinjam dari pagi hantar petang, its OK. Ini pinjam sampai 2-3 hari, tempat pulak jauh-II. Aii, memang kena pikir 30 kali la. Even kalau lens saja pun berkira-kira untuk dipinjamkan. Ini pulak satu set, body plus lens. Walaupun DSLR aku nih entry-level and kitlens je, it still my very most precious thing I got. It's verrrrrryyyyyyy important for me.

I'm Nikonian!

  So, aku cadangkan just call me and ask me to shoot the event instead of asking me to borrow my camera. HeHe =P. Kalau pinjam lens lain la ceritanya sebab lens yang aku guna ni cheaper daripada body TAPI siapa pulak yang nak pinjam kitlens. Impossible! So, fikir-fikirkanlah.
PEACE! =))

p/s: Jangan pulak pasal post ni, terus tak boleh pinjam dslr or anything. Cuma berpada-pada and berbincang leklok. Aku pun banyak benda nak pinjam ni. HEHE. Ada sesapa nak bagi pinjam 50mm f1.8 untuk sehari? =P

You Might Also Like

0 comments