Oh Duit!

Sunday, April 05, 2015

Assalamualaikum w.b.t.

 Baru je last week masuk duit, and guess what?!

Minggu ni dah tinggal I don't know how to describe it. Pening betol aku dengan duit ni. Rasa takde buat apa pun, belanja pun makan minum minyak - itu je. Lepas settle bayar sewa rumah, belom lagi segala bil semua, tapi tapi tapi dah half je tinggal. T.T

Dah banyak bulan aku try manage dengan betul duit duit tu, yet nothing happen. Except for February, aku rasa agak sukses perbelanjaan bulan tu. Duit cukup-cukup sampai end of month and ada la balance sikit. Tapi bulan lain-lain, hampeh. Cukup-cukup bulan lesap semua. Kosong! Empty! Ada lah try cari makan dengan kamira, but still tak kemana jugak. Lagipun tak berani nak offer kerja sangat sebab takde equipment sangat. Just body dengan satu lens dengan experience yang tak seberapa. Heh. Sesungguhnya banyak gila lagi benda aku kena explore kena belajar kena lalui.


Sakit gak la dah lepas belasan tahun, tapi perihal duit perihal belanja semua kelaut.  Dengan keadaan ekonomi yang sekarang ni, gila nak survive for another 30 years. Mana-mana perlu duit. Haih.

Hopefully money management aku bertambah lebih baik pasni and dapat jana sikit duit dengan usaha sendiri. Sikit pun dikira improvement jugak. InsyaAllah...

You Might Also Like

0 comments