.21

Monday, March 02, 2015

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum w.b.t.

  Alhamdulillah, thanks to Allah yang mana telah bagi memberi kepanjangan umur untuk aku hidup di bumi yang penuh misteri ni.

Happy 21st birthday John!
Semua yang aku tulis ni ada dalam surat .21 nih. ;)

  Perhh I AM TWENTY ONE! Cepat gila masa berlalu. Still aku rasa macam blur lagi dengan diri sendiri. Soalan - soalan biasa yang kalau ditanya kat orang lain rasanya senang je nak jawab, tapi bagi aku still complicated; favorited color, favorited food or drink, favorite place. Inikan pulak soalan yang lagi complicated bagi orang lain. Sesungguhnya soalan yang subjektif ni memang susah nak dirungkai and to most questions biasanya aku jawab:
"Entahlaaa belalang..."
  Sepanjang hayat, umur 20 tahun aku rasa paling mencabar setakat ni. Macam - macam benda aku lalui hadapi. I dropped myself from IIUM and then made a major u-turn to enroll myself to UniKL Dip. Multimedia Programme. Kalau orang lain maybe dah habis diploma or dah masuk degree, academically aku still struggle to get myself right. Biarlah apa orang nak kata, asalkan aku tak give up! Well tu dari segi academically lah...

  Socially? I guess aku masih sama dengan aku yang Darjah 3, or Darjah 6, or Form 1 or Form 3, 4, 5. Sama! Takde beza!  Hardly to talk to others except you guys start it first and still nervous gila vav* dengan makhluk dikenali sisters or girl or perempuan, whichever you call it lah. Haha! Sometimes I feel it as blessing. Why? Sebab takde laa aku berani nak approach crush-crush aku and risk to be brokenhearted is small. Hahahah. But, honestly, sometimes ada la tension tu. Orang lain bahagia dengan bakal zaujah bakal zauj diorang, ada yang dah plan detail nak kahwin and whatsoever, aku still setia dengan kamira jek! Haha! A truely materialistic guy. Hahahaha! Tapi kesah apa aku, ada jodoh, sampai masa nanti jumpa lah jugak kan? InsyaAllah. Sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang. :)

  Kadang-kadang aku ni macam banyak personaliti je aku rasa. Kejap-kejap ignoramusi. Tak kesah langsung hal orang lain, buat dunno jek. Malas nak sebok. Haha. Sometimes aku jadi sensitive sangat pulak. Tengok cerita touching sikit dah meleleh mata. Haha jeng! Orang buat lawak sikit pun kadang dah keluar air mata gak. Tak tahulah a disease or what. Tapi serious masa baca Twitter dapat tahu pemergian Allahyarham TGNA, aku memang ketar and sebak. Tak tahu kenapa tapi memang terasa even sekali or dua je jumpa secara dekat. Moga TGNA ditempatkan bersama para solihin dan para anbiya'. InsyAllah.

  Dalam banyak-banyak benda, benda yang aku rasa memang diri aku adalah I'm An Observer. Aku suka duk sorang pada satu sudut and perhati semua benda. Jalan-jalan dengan member pun aku duduk belakang sekali and observe; tak guna mata, aku guna viewfinder kamira. And then aku dalam kelas memang allergic duduk depan or else aku jadi nervous and ketar ketar (lagi lagi kelas sejuk gilaaa!). Habis semua nota aku tak dapat selain sebab ketar, Kalau duk belakang bahagia je. And maybe that's why aku suka dengan kamira. It's give me a superpower to observe and keep it forever! And seriously aku tak suka dengan serabut. Dengar lagu kuat takpe as long as takde bunyi lain interrupt aku.

Dak mental! Hahaha!

  And maybe that' why aku suka sendiri je. Takde nak menyusahkan orang or sakitkan orang yang sememangnya impossible to predict. Kejap okay kejap mental. Tak paham wooo! Another thing is aku suka gilaa gilaaa ride entah kemana! Haha! Start moto then vroooommmm blah berlalu. Tapi tengok cuaca gak lah. Dah terlalu ribut, tengok moto je lah. Haha. Even moto cikai je, tapi ride tu best! And aku memang agak menjaga safety kit aku. Keluar memana mesti pakai jaket, helmet (ni wajib!) and kasut! Why? Sebab aku pun takut sebenarnya dengan cara tunggangan aku. Tak pernah nak slow biarpun moto tak laju mana pon. Haha! And aku suka tulis! Kalau tak, takdenya panjang gini aku melalut. Kah!

Tu je lah kott benda yang obvious pada aku menjelang 21 tahun lepas. Gila tak sangka aku still survive in this world. Alhamdulillah! :))  Hopefully meningkat umur mendekati mati ni aku dapat jadi a better person in every aspect. Maybe tak signifikan pun improvement tapi ada peningkatan from the 20-years-old me.

  So that's all je lah kott!

HAPPY BIRTHDAY TO ME!
HAPPY BIRTHDAY TO ME!
HAPPY BIRTHDAY TO JOHN FRIDAY!
HAPPY BIRTHDAY TO AFIQ FIDA'IY!
HAPPY BIRTHDAY TO MEEEEE!

ALL THE BEST, DEAR MYSELF!

Assalamualaikum!

(written on 16 Feb 2015, published on 2nd March '15. I'm 21 years and 1 day old. )

You Might Also Like

0 comments