Balikkkk! ;D

Saturday, May 25, 2013

Assalamualaikum w.b.t.

 Hai semua. Apa khabar? Dah makan ke belom? And paling penting, semua dah solat ke ni? Sesungguhnya solat itu tiang agama :)

 22 Mei 2013 - Hari yang ditunggu tunggu oleh bebudak yang mengambil subjek Chemistry I and Chemistry II. Why? Sebab tu lah last paper di CFSIIUM sebelum cuti semester :D   . So, kalau dah last paper ape lagi, BALIK laa! Actually ramai je yang dah balik sebelum 22 Mei ni pasal tak semua yang ambil subjek killers ni. Segelintir budak je, especially budak Engineering. Ada member aku kat IIUM Gombak yang ambil kos Ekonomi dah seminggu dah kat rumah. Geng geng sana habis exam awal so enjoy awal la diorang. Nasib badan lah. Biasa memang budak Engine la yang balik paling last :/

 So last day tu jugak ramai student CFS balik ke kampung halaman masing masing. Aku pun tak terkecuali. Tiket dah dibeli minggu lepas lagi. Tu pun ada yang kata - "Lewatnya kau beli tiket. Ke tak balik?". Aku tak tau pun yang cuti kali ni sama tarikh dengan cuti sekolah, so tiket nak balik Kelantan memang cepat habis lah. Kalau masa raya, memang aku serbu kaunter tiket dulu la sebab taknak jadi mangsa kehabisan bas. Huhu. So, pagi 22 Mei tu aku memang dah ready nak balik dah pun. Barang-barang semua dah pack daripada pagi semalam ;DD

OoOoO Balik Kamponggg! XD

Petang tu dalam pukul 5.00 lebih aku dah ready nak turun dah. Tapi barang-barang banyak gilaa. Takterpikir aku how to transport those things to Terminal Putra. T_T  Dah try mintak tolong orang-orang terdekat untuk bawak barang ni, tapi takde rezeki aku masa tu. Terpaksa lah aku angkut sorang sorang. Memang berat gilaa ah. Turun mahallah je dah berpeluh-peluh macam dah main futsal satu round *aku putsal pun jarang sekali main ;P* Aku set perjalanan aku ikut duit aku ada masa tu which is RM10 je ( _ _ll). So aku pilih naik KTM lah - biarpun lambat sikit tapi murah. So, dari CFS aku gerak ke Mid untuk KTM. Thanks to @HifziAli pasal tolong aku angkat barang naik bas masa kat CFS tu. Banyak sangat barangnya sampai tak cukup tangan nak handle.

Cuti ni akan aku manfaatkan untuk tingkatkan skill photography aku :D

 Masa kat Mid Valley pulak lagi seksa. Banyak sangat tangga dari bus stop ke KTM terminal tu. Terpaksa la aku angkut satu satu barang dari bus stop ke terminal. Pergghh! Jauh jugak la kott. Nak tercabut tangan ni rasanya. Tapi lega gilaa bila semua dah berjaya di angkut ke terminal. Sebab lepas ni dah takde tangga dah, just naik KTM and tarik je beg beg segala sampai lah ke Terminal Bas Putra. Tapi tetap melelahkan :(
Kat Putra pulak aku terserempak mamat MRC paling handsome kat CFS ni  - @amermuhd24. Jumpa masa nak pergi solat. Dia pun on the way nak balik Kelantan jugak tapi bukan baru habis exam la. Ni dia datang KL teman bonda beliau kerja. Baikkan beliau :)

 So lepas solat tu menunggu je lah kerja aku. Tunggu untuk bas Perdana - Trip KL14 sampai. Member aku tadi naik bas Darul Naim. And nasib hari tu agak baik sebab takde delay pun. Bas kitorang sampai right on time. Alhamdulillah :D
So berlapan jam lah aku dalam bas tu. Duduk tempat favourite aku - depan sekali seat atas, 14C. Memang best ah dapat tengok TV full screen HD ni. Dari dulu lagi, kalau aku balik mesti pilih seat depan sekalinya. Hihi. Tempat letak kaki pun luas kat depan ni :))

 Jam 5.50 pagi, bas tiba kat Bandar Kota Bharu. Alhamdulillah. Sepanjang perjalanan takde masalah pun. Aku tidur kejap je sepanjang perjalanan tu. Dah memang habit aku bila on journey, memang tak tidur. Train untuk jadi driver bila dah berfamili nanti. Hihi ;P

 So sampai sini je lah ceritera aku balik semester 3 ni. Hihi. Actually malas nak tulis ni, tapi sebab dah lama sangat dah tak update aku tulis je lah :D

Smile guys! It's sunnah :))

Bye, Assalamualaikum :)

You Might Also Like

0 comments