What A Terrible Day

Tuesday, September 25, 2012

Assalamualaikum w.b.t.

  Pagi yang cerah. Aku bangun and macam biasa pergi solat Subuh, mandi and bukak laptop. Online pagi-pagi ni dah jadi part of my life dah. Huhu... Pagi tadi aku jadi rajin sikit; buat latihan fizik dua tiga soklan. :)) Well exam final dah dekat. So, tetiba ada nur kerajinan plak :p

  Everything went well sampai la satu ketika nih sebelum kelas LQM0108. Tetiba pulak perutku terasa dicucuk-cucuk. Arghhhh~ Pedih gile weyy. Nak jalan pun tak larat. Nak je pegi balik bilik guling-guling atas katil... Nak tak nak terpaksa aku tahan kepedihan tuh. Lepas kelas aku terus rush pegi kiosk kat UKC then beli roti. Ingat nak buat alas perut lah. Lepas tuh agak rilex dah laa. What a relief~ Petang tuh pulak ada EPT speaking test. Dah la baru sejam tadi je taw group mane. Memang xde preparation lansung. -.-'

  Matahari menyelusuri horizon, petang menjelma. Lagi 15 minit aku kena ada kat S3127 untuk EPT speaking test. TETIBA, perut aku sekali lagi mencekik usus aku. Huargggghhhh. Tensen gilaaa! Kali ni lagi sakit duh. Memang tak sanggup aku nak jalan. Aku tahan je sebab taknak miss test. Penting kot test tuh. Hanya Allah yang tahu betapa pedihnya perut aku. >.<' Lepas test terus aku jalan ke UKC. Nak refill perut dengan harapan hilanglah gastrik nih. Nasib baik tak ramai orang. Aku terus ambik nasi. Agak banyak gak la nasi tuh. Macam biasa, penuh pinggan lah. Then, amik ayam bakar and kuah ape entah. Langsung aku ke kaunter nak bayar. RM3. Macam biasalah. Aku pun nak bayar lah kann...

  UNFORTUNATELY, aku check-check wallet aku, tengok KOSONG! T_T ... Apakah? Mana duit aku... Memang malu gila time tuh sebab cashier tuh dah tunggu duit dah. Aku pulak dengan perut yang pedih gila-gila, tetiba duit pulak gone entah kemana. :'( ... Nasib baik abang cashier tuh baik. Dia suruh aku makan dulu. Bayar nanti-nanti. Aku dengan malunya berlalu and pergi duduk kat satu sudut. Sebelum aku menyentuh nasi uh, aku pun keluar pergi ATM. Dah la gastrik, takkan aku nak makan nasi tak berbayar pulak. Aku pun tekan la ATM tuh nak cashout 10 henggit. Siap semua prosedur sampai lah skrin tunjuk Terima Kasih, tapi duit tak keluar-keluar... Arghhhh! Camne aku nak bayar neh...

  Nasib baik member aku, Piji dah habis kls mase tuh, aku pun sms lah beliau ajak makan sekali kat UKC. Tak cakap pun aku nak pinjam duit. Masa dia sampai tuh baru aku bgtau beliau. Nasib baik beliau bermurah hati nak pinjamkan aku duit. Terus pegi bayar. :'D ... Tapi makan tak habis gak. Perut sakit sgt. Tak tahan aku. Then, aku pun blah ke bilik. Nak sampai ke bilik tuh punyelaa sakit. Banyak kali aku stop sebab pedih sgt dalam perut nih. Sampai-sampai kat bilik, terus sapu ubat. Then, tertidur...


  Sekarang nih pun masih sakit gila lagi perut aku. Roti dah makan habis, nasi dah sentuh petang tadi and just now aku telan maggi pulak. But still pedih. :'( ... Harap-harap bangun tido pagi esok dah sembuh lah. Memang perit gila kalau kena gastrik nih. Tak reti jaga kesihatan diri betol la aku nihhh... Camne la nak jage anak orang nanti? Haih -.-'

You Might Also Like

0 comments