The New Book: Year One

Sunday, June 21, 2015

Setahun lepas aku struggling untuk naikkan pointer kat CFSIIUM so that I could pursue my studies for Degree in Engineering. But then I knew, I was too late. Banyak main. Banyak kelain. Join itu ini, pelajaran kelaut. So aku decide I've to put this away. I need a fresh start.

Habis je final exam kat CFSIIUM aku terus apply UniKL. Aku pilih Multimedia sebab aku rasa aku memang minat bahagian ni. Tapi aku takde basic, so nak tak nak aku kena buat major u-turn. Diploma! Alhamdulillah aku dapat Diploma in Multimedia kat UniKL MIIT under pinjaman MARA. Aku buat semua sendiri sebab dah banyak susahkan parent. Borang semua isi sendiri sampai la registration day pun aku ke KL sendiri sorang sorang.




And now it's almost a year dah aku jadi student UniKL. So far academically, aku rasa okay. Subjek aku minat, aku enjoy. Semua tau aku sangat susah to make new friend, tapi alhamdulillah aku berjaya made few friends. Aku still belom 100% move on from IIUM. Dalam sebulan banyak kali gak aku lepak sana jumpa member. Member yang dah susah senang dari CFSIIUM. Walau diorang dah degree, still kawan. Thanks guys. 

Senang ke u-turn? Heck no! Malu. Depressed. Ye lah semua yang sebaya dah degree and so on. Dah dulu pikir kelain, main main and maybe tu memang bukan jalan aku. So aku just berserah kepadaNya and buat terbaik untuk aku yang sekarang. But then I believe hidup bukan selalu kat atas, and aku percaya so far ini yang terbaik untuk aku. 

Life is a journey, and every journey must face the rough phase, so maybe this is it. "Hidup ni susah! Kalau senang tu bukan hidup dah tu" - Bro Aiman Azlan, Endless Journey Talk, AMF Hall CFSIIUM.

You Might Also Like

0 comments