Where's The F***ing Phone!

Sunday, October 27, 2013

Assalamulaikum w.b.t.

 Nampak kasar kan tajuk tuh? Aha. Saje nak kasi panas sikit maklumlah duk hujan je memanjang, sejuk gilaa.

 Haa pagi ni aku dah di bagi satu job oleh ayah aku. Kena pegi settle insuran and roadtax kereta. So, aku okay je lah. Eventhough hari nampak memang taknak cerah, aku just tunggu untuk hujan berhenti jap then terus pecut moto menuju bank. Berbekalkan wang yang diberi ayah aku, sebentuk kamira and tanpa sebarang phone, aku mulakan golekan tayar motorku dengan bismillah :)

 Aku takbawak phone tu bukan apa, tapi phone aku yang sekarang dah masuk 4 hari tak hidup, so malas aku nak susahkan diri bawak device seberat 79.3g. Lagi pulak dah yakin macam takde masalah akan timbul. Day before ayah aku dah explain cara nak buat bayaran ape semua tu so aku dah prepared semua awal-awal lah kan. Cuak jugak sebenarnya pegang cash banyak-banyak ni. Haha sebelum ni dalam poket taklebih 10 ringgit pun. Hahaha!

 Haaa sampai je Affin Bank - sebelah UiTM Cawangan Kota Bharu, aku terus naik level 1 bangunan tu then tunggu turn. Sampai turn aku, aku cakap ah nak buat payment insurance and roadtax kereta. Then it's come, satu soalan yang sangat mudah - "nombor kereta berapa?". Aku dengan yakin jawab DAY28XX. Dia tanya sekali lagi untuk confirmation, masa tu lah aku pun tetiba... BLUR! - 'Eh, tu nombor moto aku. Err nombor kereta berapa eh? Arghh!'. Terus aku cakap kat dia aku nak pegi confirmkan kejap.

Gaya aku masa pikir number plate tadi. HAHA!
 Laju je turun daripada bangunan tu then otak laju pikir pikir ingat balik berapa plat number. Seriously aku blur terus nombor dia berapa. Huruf depan tu dah yakin dah. Nombor je agak terkeliru dengan nombor moto aku. Malas pikir panjang, terus aku gerak cari public phone. Ye lah phone dah takde public phone je lah jawabnya. Depan bank tu ade je dua phone booth tapi dua dua gagangnya lesap! Dem! >< Aku jalan gerak kearah KB Mall. Dalam 10 minit jugak la kot berjalan, tapi masih takjumpa phone booth yang berguna. Hampeh! Terus jalan lagi pusing sekitar KBM masih takde public phone yang perfect. Semua tahap nazak gegila dah. Gagang takda, wayar takda and worst booth je yang ada, phone takde! T_T
Dekat setengah jam jugak lah misi pencarian telepong ni. Then baru jumpa yang perfect and terus call ibu tanya plat kereta. Haha. Call berapa saat je. Angkat, salam-salam takde terus soal plat kereta berapa eh? Then 'okay' terus letak.

Dah kalau gini tunggu masa sembah bumi je ni --'
 Masuk balik bank tadi then akak tu - "Haa ingat dah plat berapa? Pergi istikarah dulu ke tadi?". ( _ _ll) Nasib badan. Nasib baik hari mendung je, kalau tak memang berpeluh gila ah main bawah terik mentari ni. Terus proceed dengan step seterusnya then taksampai setengah jam - SETTLE! :DD

 Balik-balik sampai rumah terus hujan lebat. Pheww! :)

Sedang berusaha tanpa sebarang kekerasan (lawan berusaha keras! ;P) untuk memiliki sebijik Galaxy Mega. :)

You Might Also Like

3 comments

  1. ala...kesian nya,,
    serious lawak gila,,haha :)

    ReplyDelete
  2. hahaha penting fon tu kena cepat2 dapatkan fon baru . . hehehe lepas ni rjin2 set dalam mind no plate semua kenderaan yang ada kt rumah yew . . hehehe :p

    ReplyDelete
  3. Adilla: tu ah. heh pikir balik cmne la bleh lupa plat number. -,-
    Murni Amir: dalam usaha dptkan phone. haha. sebelom pegi dah hafal tetiba jadi confuse dgn plate motor pulak. haha

    ReplyDelete