Dugaan Di Tahun Baru

Monday, January 07, 2013

Assalamualaikum w.b.t.

 Hai readers yang baik semua. Selamat Tahun Baru!

Aku pulak tak berapa nak selamat dengan tahun baru ni. Haihh. Hari terakhir 2012, aku bersin tak henti-henti. Dengan pening kepala lagi, aku pun batalkan niat aku untuk sambut detik pertama 2013. Plan asal ingat nak naik rooftop untuk raikan dengan member-member. Aku terbaring atas katil mengadap laptop je. Sabor je laa...

 Tepat jam 00:00 1 January 2013, terdengar letupan-letupan bunga api dari sekitar Petaling Jaya. Memang kuat gila. Dah la daripada banyak tempat. Memang cantik kot kalau tengok daripada rooftop. Aku dalam bilik nampak sipi-sipi je. Bunga api je pun. Bukan car show. AHAHA! Ada dengar gak budak-budak CFS ni menjerit-jerit. Jerit ape entah. Tahun baru je oii~ Masihi pulak tu bukannya Hijriah pun. Bagi aku takde beza pun antara last-last momen 2012 dengan detik-detik awal 2013. Sama je. Still tak selesa dengan hidung dan kepala pening plus SEJUKKK! Gila kaki aku memang ketar-ketar ah...

Hari berlalu dengan agak perlahan. Then, sampailah hari yang aku tunggu-tunggu, 4 Januari 2013. Hari Exam FINAL! Bukan sebab excited nak jawab soalan, tapi sebab lepas exam terus balik Kelantan! :D  Exam hari tu waktu petang, daripada pukul 3 - 6 petang. And condition aku masih sama. DEMAM! :( Punyalah pening kepala nak habiskan semua soalan tu. Agak susah laa~ Target aku masa tu asal passed je. Tak kira lah berapa asalkan aku lulus and tak perlu repeat. Sakit kot main repeat-repeat nih....

( _ _ll)

Then, seusai solat maghrib, aku dengan member aku memulakan perjalanan ke Kelantan. Meninggalkan CFSIIUM melalui pintu masjid je. Malas nak jalan jauh plus langit tengah hujan renyai-renyai. Haih memang susah nak sembuh la demam ni, asyik main hujan je... Sampai tepi jalan, maka bermulalah penantian yang memeritkan. Tunggu BAS! Dengan jalan sesak, bas pulak takde satu pun yang kelihatan. Tension! ;( Lepas dalam sejam setengah tunggu, barulah muncul bas Metro 12. Beg pun punyalah berat nak angkut naik bas. Sakit bahu woo~ Jam dah pukul 9 malam. Jalan sesak. Bas ke Kelantan pukul 10 malam. Nais~ ( _ _ll) Aku dah kecut perut dah takut terlepas bas. Aku turun kat MidValley then sambung naik KTM pulak untuk ke Putra. KTM pulak punya la 'LAJU'! Memang layan ah perjalanan merentasi 4 stesen tuh.

Tepat jam 10.00 malam, KTM sampai kat Stesen KTM Putra. Aku dengan member aku jalan laju-laju. Nasib baik beg ada tayar, kalau tak mampus angkut beg berat tuh. Sepuluh minit kemudian, sampai dalam Hentian Putra. Ramai. Sesak! And aku terus ke kaunter Ekspress Perdana tanya pasal bas aku. Alhamdulillah bas belum sampai lagi. Phewww~ Then, aku pergi ke mall depan Hentian Putra tinggal kawan aku sorang tuh untuk jaga beg. Aku pergi ambil duit and beli makanan sikit. Lapar wooo!
And dalam pukul 10.15 malam bas Trip KL15 sampai. Seat kitorang kat depan sekali atas driver. Best! Screen Full HD 70'! XD ... Alhamdulillah pukul 6.15 pagi esoknya aku selamat sampai di Kota Bharu Bandar Raya Islam. :)

jalan berkabus di Machang

 And now 7 Januari 2013, jam 9.35 malam; selesema, batuk, and pening kepala masih menyelubungi diri yang lemah nih. Harap-harap sembuhlah esok or lusa. Letih dah main dengan sakit nih. So, that's it. Aku dah letih nih. So, Assalamualaikum w.b.t. and selamat malam! :)

You Might Also Like

0 comments